רוצה הרצאות העשרה מרתקות לעובדים?


מחפשים הרצאות העשרה לעובדים? הרצאה שתרחיב אופקים ותתן משהו מעניין ושונה.

אני מעבירה הרצאות בנושאי בריאות אקולוגיה ופולקלור בדרך חווייתית ומהנה.

ההרצאות מעשירות ומשאירות טעם של עוד

כוחו המרפא של החורש הים תיכוני
טיול וירטואלי בחורש. מי הצמח שיכול לאזן את רמת הסוכר בדם ומי הוא הצמח שיכול לעזור לנו נגד כאבי בטן? מאיזה צמח מייצרים תרופה לאי ספיקת לב ומדוע הוא כל כך רעיל?  מיהו הצמח היכול לשמש כתחליף למברשת שיניים ומי יכול לעזר נגד כיב קיבה?

סודות הקפאין
שאלת את עצמך פעם כמה כוסות קפה רצוי לשתות ביום? למה קפאין מעורר? ולמה לא כדאי לתת לכלב שלי מחפיסת השוקולד?  בהרצאה זו נצא עם הקפאין למסע מופלא שחוצה יבשות זמנים ותרבויות דרך סיפורם המרתק של המשקאות קפה תה קקאו וקוקה קולה. נבין את השפעתו השלילית והחיובית של הקפאין על גופנו, נלמד מהי כמות הקפאין  היומית המומלצת ומדוע הקפאין ממכר.  נדלג בין מטעי הקקאו והקפה לשדות התה הירוקים ונופתע משימושיו השונים של הקפאין בתעשייה באקולוגיה ובחקלאות.

ההרצאה מיועדת לכל אוהבי הקפה השוקולד והתה…

ניחוח התבלין
על טעם וריח אין מה להתווכח או שיש… האם נענה ומנטה זה אותו צמח ולמה יש להם ריח שונה? מדוע אנו מרגישים תחושה של קור בשימוש במנטה?  מיהו צמח התבלין אותו כדאי להכניס לתוך הגרביים ומי התבלין שיכול להציל את העולם? מי הם הזרעים המתוקים המתבלים יינות ומסווים טעם מריר של תרופות?  הרצאה מתובלת במיוחד.

אוצר מן הטבע
אל עולם התרופות נצעד דרך שבילי ההיסטוריה ודרך סיפורים שונים, מלקט בשדה ועד ייצור תרופות סינתטיות במעבדה. נבין מדוע החלו לייצר תרופות ומה ההבדל בין תרופה קונבנציונלית לצמח מרפא.  נדון בשאלות כמו מדוע מייצרים הצמחים את חומרי המרפא? ומה עדיף צמחים מהטבע או תרופות מהמדף?
בהרצאה נכיר את  עולם התרופות מצד אחד, את עולם צמחי המרפא מהצד השני ואת הקשר בניהם.

גנן גידל דגן בגן
מהגילוי של הכנת הלחם  הראשון ועד ההשבחות הגנטיות של היום:
המאכל הבסיסי ביותר של האדם, הלחם, יוביל אותנו למחוזות נפלאים, לסיפורי אמונות עמים ופולקלור, להכרת הערך התזונתי של חיטה, שעורה שיבולת שועל ושיפון, לבירור מיתוסים שונים ולראיה צרכנית נבונה.

"רק בגלל הרוח"
על החיים במצפה גלילי בקצה ההר – ייחודה של הקהילה המתגוררת בהררית, דרך חיים, אמונות, מנהגים וחינוך.

להרצאות נוספות

לימור אלמוג ביולוגית M.Sc 

050-9007472  almoglimor@gmail.com


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Call Now Button